Seguint la línia del bon enfocament educatiu de la tecnologia a les aules de primària, trobem un article anomenat "Las TIC en Educación Primaria a través del Aprendizaje Basado en Proyectos".
Al llarg d'aquest, s'explica com diversos centres educatius de Vigo han posat en marxa projectes STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), on els estudiants desenvolupen videojocs, dissenyen objectes en 3D o construeixen robots amb diversos programes.
Aquests projectes es van organitzar entorn de tres grans blocs:1. Programació amb eines com a Scratch o Kodu.
2. Impressió 3D amb TinkerCad.
3. Robòtica amb Lego Spike.
En particular, un dels exemples més cridaners va ser un torneig de sumo robòtic en el qual l'alumnat va haver de dissenyar i programar els seus propis robots lluitadors. Mitjançant aquesta activitat, van aprendre nocions de física, estratègia i treball en equip.
Com era d'esperar, l'alumnat ha valorat molt positivament aquests projectes ja que han aprés alhora que gaudit del procés. A pesar que hi ha alguns aspectes a millorar, com la quantitat dedicada al temps de planificació del projecte o els recursos econòmics necessaris, es pot afirmar que aquesta proposta ha sigut un èxit.
Això demostra que, treballar amb metodologies actives i emprant la gamificació, s'aconsegueix que l'alumnat s'implique de veritat en el seu procés d'ensenyament-aprenentatge.
Referència a l'article:
García, M. L., & Pérez, A. J. (2023). Las TIC en Educación Primaria a través del aprendizaje basado en proyectos. Educación y Tecnología, 15(2), 45-58.
Pots consultar-lo ací: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9337399
No hay comentarios:
Publicar un comentario